Wszystkie dostępne na rynku perfumy zalicza się do jednej z tytułowych kategorii. Czym charakteryzują się perfumy selektywne i perfumy niszowe? Jakie są różnice pomiędzy nimi? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w treści dzisiejszego artykułu. Serdecznie zapraszamy do uważnej lektury.
Perfumy niszowe
Perfumy niszowe uważane są za wyjątkowo odważne, oryginalne i niecodzienne. Najczęściej są one kierowane do innej grupy docelowej, niż np. klientów perfumeryjnych sieciówek. Podczas ich komponowania, projektanci zapachów mają zdecydowanie więcej możliwości, nie są bowiem ograniczani perfumową modą, czy korporacyjnymi założeniami. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że perfumy niszowe kierowane są do osób posiadających specyficzny gust, którym zależy na tym, by ich zapach wyróżniał się na tle większości markowych perfum.
Charakterystyka perfum niszowych
Do charakterystycznych cech perfum niszowych zaliczyć należy rzadko spotykaną wyjątkowość. Przejawia się ona przede wszystkim w tworzeniu niecodziennych zapachów. Na rynku znaleźć można również kompozycje, w których wykorzystane zostały składniki spożywcze, takie jak np. papryka i pomidory. Perfum niszowych nie znajdziemy w kosztownych kampaniach reklamowych, dzięki czemu ich twórcy mogą pozwolić sobie na śmiałe eksperymenty, które nawet w przypadku złego odbioru zapachu nie spowodują finansowej katastrofy producenta.
Perfumy selektywne
Najogólniej rzecz ujmując, perfumy selektywne to takie, które bez problemu dostaniemy w drogeriach i perfumeriach. Zaliczają się do nich popularne zapachy, cieszące się dużym uznaniem wśród klientów. Najczęściej są one nie tylko łatwo dostępne, ale również przystępne cenowo. Charakterystyczna dla tej grypy produktów jest oczywiście reklama. Perfumy te promowane są nie tylko w czasopismach, ale i mediach. Trzeba również zaznaczyć, że ich dystrybucja odbywa się najczęściej na ogromną skalę, a ich rynek funkcjonuje w oparciu o szereg badań marketingowych. Wśród perfum selektywnych znajdziemy zapachy sygnowane nazwiskami sławnych aktorów i piłkarzy oraz bardziej luksusowe, pochodzące od Chanel, Diora czy Versace.